Introductie

Onze nieuwe voorzitter: Wim Burger

Na mijn benoeming als voorzitter in de ALV van 15 februari wil ik mij graag aan jullie voorstellen. Maar eerst dank ik jullie voor het in mij gestelde vertrouwen.
Tja, en wie ben ik? Ik ben in 1958 geboren in Amsterdam alwaar ik een groot deel van mijn leven heb doorgebracht. Ik ben getrouwd geweest met Thea en we hebben samen 2 dochters. Ze zijn nu 29 (Sandra) en 24 jaar (Melanie) en ik verwacht in september voor de eerste keer opa te worden. In Amsterdam heb ik de HAVO, HEAO, een juridische opleiding en NMI mediation opleiding afgerond.

Tot 31 december 2013 heb ik gewerkt bij de ING (en haar rechtsvoorgangers, te weten, Gemeente giro van Amsterdam, Postcheque en Girodienst en Postbank). Ik heb daar allerlei functies gehad van correspondent, opleider, trainer, mobiliteitsadviseur enz en ben ik de laatste 20 jaar direct en indirect leidinggevende geweest van verschillende afdelingen zoals Betalen, Sparen, Hypotheken en Internationaal Betalingsverkeer. Vanaf 2010 ben ik door de directie van ING ook nog benoemd tot ombudsman en werd ik regelmatig ingezet bij conflicten. Door mijn werk ben ik in 2007 verhuisd naar Velp en later naar Doorwerth. Vanaf januari 2014 woon ik met veel plezier in Arnhem Zuid.
Omdat ik de laatste jaren bij de ING vooral afbouwtrajecten deed en ik dat niet meer zo leuk vond, werd het tijd om de bank te verlaten. Na verschillende gesprekken werd het vertrek mij gegund en kon ik mij richten op nieuwe dingen.

Zo ben ik nu vrijwilliger in de rol van activiteitenbegeleider bij woonzorgcentrum Verburgt Molhuysen in Oosterbeek. In dit centrum wonen cliënten die geheugenproblemen hebben en begeleiding nodig hebben bij activiteiten. Verder ben ik, ook als vrijwilliger, juridisch medewerker bij Vluchtelingenwerk en behartig ik de belangen van vluchtelingen die een asielvergunning hebben gekregen en bijvoorbeeld het gezin naar Nederland willen laten komen of die tegen andere “juridische” problemen aanlopen. Gezien de huidige problemen op het wereldtoneel kunnen jullie je voorstellen dat ik het hier redelijk druk mee heb. En het is mooi om te doen.
Verder ben ik ook nog vrijwilliger bij het huis voor podiumkunsten “Huis van Puck” in Arnhem. Daar ben ik gastheer, sta ik achter de bar of doe ik de kassa. En zie ik dus veel voorstellingen. Ook erg leuk. En ten slotte help ik mensen op fiscaal en financieel gebied.

Tennissen vind ik een van de leukste sporten die er is. Ik ben er niet zo goed in, zal er ook nooit goed in worden, maar ik blijf het erg leuk vinden. Niet alleen het spelletje maar ook de contacten zijn voor mij zeer waardevol. Ik merk dat ik graag op de club ben.
Toen ik gevraagd werd om voorzitter te worden moest ik er wel even over nadenken want ik ben net een jaar lid van de vereniging. Maar de wijze waarop ik als nieuw lid ben opgevangen binnen de vereniging voelde als een warme deken. Ik voelde mij snel thuis binnen de vereniging. En ik heb in het verleden wel bestuurlijke ervaring opgedaan bij TV Koriander in Almere waar ik bestuurslid was en voorzitter van verschillende commissies. Maar wat mij over de streep heeft getrokken is het feit dat ik LTC Harten heb leren kennen als een club met veel betrokken mensen. En mijn vertrouwen in het huidige bestuur, commissieleden en leden is erg groot. Uiteindelijk dragen we met zijn allen de vereniging en zijn we verantwoordelijk voor de goede sfeer en cultuur van de vereniging. Ik zal mij de komende periode inlezen en door de bestuursleden en commissieleden laten informeren over de zaken die spelen.  Tenslotte wil ik ieder lid uitnodigen om zaken bespreekbaar te maken. Met elkaar, met het bestuur en met de commissieleden.

Ik zal in ieder geval mijn uiterste best doen om mijn bijdrage te leveren aan de uitdagingen waar LTC Harten voor staat. En ik doe het graag. Met jullie hulp.

Wim Burger